Dacia a reușit imposibilul: a „scos” de pe piața occidentală o marcă celebră
Dacia pare că a reușit imposibilul. A reușit să fie mai competitivă decât o companie celebră care, în urmă cu câteva decenii era foarte populară și în România. Pe lângă prețurile ieftine ale Dacia, mai sunt și alte motive care au „falimentat” succesul acelei companii.
În ultimii doi ani, Dacia a cunoscut un succes fulminant pe piețele din Europa occidentală pentru că a început să ofere mai multă calitate la cele mai mici prețuri din lumea auto.
Cum a reușit Dacia să fie mai bună decât altă marcă low-cost
Marca românească atrage atenția și datorită gigantului Renault care se află în spatele ei. Compania franceză a săltat spectaculos brandul de la Mioveni, iar acest aspect se observă inclusiv în țări mari ca Spania, Germania sau Austria (mare din punct de vedere economic).
Publicația spaniolă Desmarque remarcă succesul avut de Dacia și dă „vina” pe aceasta pentru decizia celor de la Lada de a înceta să-și mai distribuie mașinile în anumite țări din Occidentul european.
Duster, Sandero și alte modele românești au luat-o cu mult înaintea altor automobile ieftine cum sunt cele Lada. Intenția companiei rusești de a reveni în forță pe piețele din Occident ar putea fi spulberată de evoluția pe care o are brandul românesc.
De ce se retrage, de fapt, Lada de pe anumite piețe europene
O altă cauză care ar putea determina retragerea Lada din mai multe țări europene ține de normele de poluare WLTP pe care producătorul rus nu vrea să le respecte.
Suntem în 2019, dar mașinile Lada n-au trecut nici acum la standardul de poluare Euro 6 (care oricum nu va mai fi nici acesta valabil peste câțiva ani).
Prin urmare, Lada va înceta să mai livreze mașini în Germania și Austria. Vor mai distribuie câteva modele până la jumătatea acestei primăveri, moment care a fost deja atins săptămâna aceasta. După Renault, Dacia este cea mai competitivă marcă atunci când vorbim de mașini low-cost.
Reprezentanții Lada spun că această retragere este temporară și, mai mult ca sigur, nu va fi una completă. Să nu uităm că Lada încă are pretenția să devină un producător global și încearcă să se agațe de alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.